|
Woensdagavond - Duurloop Zaterdagochtend - Duurloop |
|
|
Sinds 2014 ben ik looptrainer en heb in 2015 het officiële diploma hiervoor behaald. Al die jaren train ik in dezelfde groep. Dat iedereen plezier heeft in het lopen is het belangrijkste voor mij. Gezelligheid is ons motto waarbij we altijd samen uit en samen thuis komen. Daarom is iedere loper altijd welkom in onze groep. Je kunt dit als opstart gebruiken of als herstel. Als iedereen weer met een glimlacht terugkomt, hebben wij ons doel bereikt. Iedere training proberen wij een andere route te kiezen, voor zover het weer en het jaargetijde dit toelaten. We lopen echter voor het grootste deel over de weg. De trainingen vinden op woensdagavond 19.00 uur en zaterdagmorgen 9.30 uur plaats. We verwachten van de lopers dat zij een uur kunnen lopen en afhankelijk van de snelheid zijn we dan ongeveer zo'n 10 kilometer verder. Mijn kennis blijft up to date door jaarlijks bijscholingen en clinics te volgen. Dit is ook een vereiste voor het behouden van de trainerslicentie. |
|
|
Recreatieve loopgroepen |
|
|
In 1994 heb ik de cursus voor assistent trainer recreatieve loopgroepen gevolgd. Sindsdien ben ik assistent trainer binnen verschillende loopgroepen. Ook heb ik verschillende jaren met de starterscursus meegedraaid. Daarnaast verzorg ik de Heilige Eikloop die ieder jaar plaatsvindt en regel ik de verkoop van clubkleding. |
|
|
Maandagavond - Duurloop Dinsdagavond - Intervaltraining Donderdagavond - Duurloop Zaterdagochtend - Afwisselen |
|
|
In deze groep wordt individueel, in kleiner of groter verband, getraind naar bepaalde doelen. Deze doelen zijn divers. Uiteenlopend van minimaal 10 km tot een hele marathon of in afstand nog langere Trailwedstrijden. De ondergrens van snelheid ligt op een tijd onder de 50 minuten voor de 10 km. Voor de halve marathon ligt deze op ongeveer 1 uur 45 minuten. De betere ADleet loopt 35 minuten op de 10 km. Over een halve marathon doet men ongeveer 1 uur 25 minuten. Dit vraagt om een bepaalde basisconditie We hebben op maandagavond in de Joe Mann 6,7 km Conditioloop in eigen tempo. Op dinsdagavond op de baan korte afstanden. Op donderdagavond in het buitengebied een afstand van ongeveer 13 á 14 km met daarin 4 lange versnellingen van 1,5 tot 2 km. Zaterdagochtend een duurloop van gemiddeld 19 km of een intervaltraining op heide-/bosterrein van ongeveer 16 a 17 km Individueel wordt er ook op de zondag getraind. De groep is competitief, heterogeen qua leeftijd. én sociaal naar elkaar toe. Een bepaalde dosis humor, slap geleuter, filosofie en debatten, die neigen naar oplossingsgerichtheid voor politieke problemen, horen allemaal tot de gespreksonderwerpen tijdens de trainingen. |
|
|
Dinsdagavond - Gevarieerde looptraining Donderdagavond - Duurloop op de weg |
|
|
In 2012 ben ik begonnen met trainingen geven, in 2013 heb ik het diploma basis looptrainer 3 (BLT3) gehaald. Met plezier probeer ik een afwisselende training te verzorgen waarbij ik veel aandacht schenk aan de corestability. De trainingen geef ik op donderdag en dinsdag om 19:30 (samen met Bep Vogels en Ben de Jong) waar we rond de 10 km lopen met een tempo rond de 6:00 min/km. |
|
|
Dinsdag - B/C junioren (met Joep) Donderdag - horden (met Irmgard) |
|
Mijn naam is Marcel van der Lubbe. |
|